הסתיו מתקרב: החסידות כבר הגיעו לארצנו החמה | צפו

אליהו גרין No Comments on הסתיו מתקרב: החסידות כבר הגיעו לארצנו החמה | צפו

לקראת בוא הסתיו: להקת, חסידות הנודדות מכיוון אירופה נצפתה בישראל | דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים סיפר מדוע תופעה זו מבשרת את חילופי העונות: "החלק הצפוני של כדור הארץ הולך ומחשיך בימים אלו גם הטמפרטורות צונחות" | צפו

צילום: ג’מיל אלאטרש רשות הטבע והגנים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נדידת הסתיו: כ 400 חסידות לבנות נצפו בדרום מדבר יהודה עם תחילת עונת הנדידה של הסתיו. למרות שרשמית הקיץ לא הסתיים אבל מדובר באחד מסימנים הראשונים לקראת בואו ולקראת בוא עשרות מיליוני הציפורים החוצות במעופן את ישראל המהווה מסדרון מעבר בטוח בין אירופה לאפריקה ולבעלי החיים שגרים בשתי היבשות בעונות השנה השונות.

כידוע, מדי שנה, עוברות בישראל כחצי מיליארד ציפורים מסוגים שונים. בנדידת הסתיו הציפורים מגיעות מהצפון – מאירופה ומהמזרח מאזור רוסיה ואינדונזיה לכיוון אפריקה. הציפורים שנודדות בתקופה הנוכחית, נדידת הסתיו, מגיעות לישראל ממדינות קרות, לרוב מאירופה.

דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים אמר:  "סיבה אחת היא שהחלק הצפוני של כדור הארץ הולך ומחשיך בימים אלו. חלקים מסוימים יהיו עם חושך מוחלט במשך שלושה חודשים, וקשה יותר לצוד. כמו כן, הטמפרטורות צונחות, וגם מי שאוכל חרקים או בעלי חיים קטנים – הם לא קיימים בגלל קרח, שלג, כיסוי וחושך. לכן, הרבה עופות נודדים דרומה יותר לאזורים חמימים, שזה החל מדרום אירופה ועל אלינו ואז לאפריקה.

צילום: ג’מיל אלאטרש רשות הטבע והגנים



0 תגובות